Nanie Hanie
Hello! Wallo!

Assalamualaikum! Hi I'm Nurfarhani. Welcome to My Blog..One Seven.. Labis , Segamat Johor. Don't judge a book by its cover!


Entries About Linkies Stuff


Walking Talking

Big Clap

Template: Intan Aqilah
Basecodes: Yaya
Others:   


Selamat Pengantin Baru :-)

 
Hi semua.. salam sejahtera dan salam satu Malaysia kepada yg stalk blog aku niy.. hehe.. *gurau*.. dah nak dekat sebulan jugak aku tak blogging eak.. soli soli ha.. act , tengah busy siapkan blog PRS sekolah tuhh.. nak kena buat niy buat tuhh.. Main blog niy bukan senang seperti yang di sangka kann.. muehehe.. 19 september niy dah nak kena pergi bertanding.. ouch , seram sejuk dibuatnya.. perasaan nerbes tuh still ada.. tapi demi sekolah tersayang kena jugak memberanikan diri.. so , hope readers tolong doakan Aku , Ety , Ijat dan Affiq mampu menang dalam pertandingan tuhh ea.. dapat duit RM400 woo kalau  menang.. haha ^^
eh , dah lari dari tajuk pulak.. *Evil Laugh* .. okay , act dengan kesempatan yang ada niy , aku nak ucapakan Selamat Pengantin Baru kepada cousin aku Abang Sharil dan Kak Sarah.. Semoga berkekalan hingga ke akhir hayat .. Amin~
gambar perkahwinan depa.. sepupu gua handsome XD

act , aku dengan dia tak rapat.. memang kami tak pernah bertegur.. tapi nak buat macam mana , kami tetap sepupu.. air dicincang tak kan putus.. eh ? aku terasa macam sedih sikit .. masa tengah duduk-duduk sebab tak ada kerja kan , tetiba makcik aku masuk then tunjuk Ex abang sharil.. ouh tersentuh hati ini.. ex dia datang  majlis dia with husband dia.. *sebak* tak tahu lah kenapa aku tersentuh sangat.. dengar makcik-makcik aku bercerita yang abang sharil niy masa putus dengan ex dia , dia frust menonggeng.. katanya , dia sayang sangat dengan ex dia tuh , dah merancang nak tunang bagai.. last-last bukan ex dia yg duduk sebelah dia atas pelamin tuh.. mereka putus pun tak ada lah baru sangat , tak ada lah lama sangat.. hm , bukan jodoh dia orang agaknya kan.. sokay , semoga dia bahgia di samping isteri tercinta..
okay melalui kisah Abang Sharil niy , the moral value that I learnt is , tak semestinya orang yang jadi kekasih kita tuh akan menjadi suami/isteri kita.. Allah dah tentukan jodoh kita, mencari seribu kekasih pun tidak guna jika memang DIA jodoh kita.. Kita sebagai manusia tak mampu nak lari dari ketentuan .. tak guna kita lari because finally kita akan jumpa siapa jodoh kita.. so , renung-renungkan semua.. Assalamualaikum :')

OLDER POST | NEWER POST