Nanie Hanie
Hello! Wallo!

Assalamualaikum! Hi I'm Nurfarhani. Welcome to My Blog..One Seven.. Labis , Segamat Johor. Don't judge a book by its cover!


Entries About Linkies Stuff


Walking Talking

Big Clap

Template: Intan Aqilah
Basecodes: Yaya
Others:   


Ini namanya CINTA

Hai hai hai *lelambai* . hahaha. bapakk bersarang siakk blog aku. Dah berapa bulan entahh aku tak update eak, tengokk aa blog skin pun tak tukar-2. dah berabad ni rasanya. hahaha. maklumlah pelajar memang lahh sibuksss banyakk . bukan sikitt.. life aku memang penuh dengan class. yeah ! i like it.5 month to go. Bapak cuak lahh seyh . Hahaha. Gua dahh terbayang life lepas SPM jee ni. Tak sabar nak ambil lesen lahh seyh. Hahahaha . Kahwin kee . wkwkwkw. sorry lah gua poreberr elonn .tsktsktsk. annoying gila -.-
Act , aku update kali ni pun sebab ada benda nak share. Menyelam sambil minum air katanyaa.hehehe.bukan apa hari-hari tweet kemain berbakul-bakul, tapi tak puas. dah lahh limit jee. mana puas. tweet lebih sikit , twitlimit ! duhh stress aku~  Dan tweet bebenda yg tak sedap orang membaca ni sebenarnya meningkatkan lagi bilangan hater. tak gitu yaa saudara saudari ? yaa memang itu hakikatnya. peace yaw.Aku malas nak taip pepanjang sebenarnya, tapi rasa macam nak jugak blogging. dah lama kot tak update. krik krik krik gitu~ Ceritanya gini.........hahahahambar -,-
Hmm , actually nak cerita soal hati dan perasaan ni.cehh poyo gila kau. Lebih kurang aa. tatau nak mula dari mana cerita ni yg pasti aku sedih dan gembira. eh , boleh ea cem gitu ? anggap jelah boleh. Tapi tak nak aa open sangat kat sini. Dan aku yakin kalau dia baca pun dia akan tahu siapa yg aku maksudkan dalam entry ni. Jarang aku cerita fasal orang lain dalam blog ni kalau bukan fasal dia. haha . hmm , mmg sukar untuk aku buang rasa sayang dan rindu ni. tapi apa kan daya. kebahagiaannya kebahagiaan ku juga. Selama ni pun aku okay dan bahagia tgk kebahagiaan dia. Cuma mungkin lately ni sesuatu terjadi antara kami , so menyebabkan aku sukar melupakan semuanya dan mungkin jugak ada secebis rasa cemburu, kecil hati makan hati dan seangkatan dengan hati bila semua ni jadi. Semua orang tahu perempuan memang mudah menyangi tetapi sukar melupakan. begitu juga aku. yee kerana aku seorang perempuan. hee~
malas sebenarnya nak cerita sedih ni. tapi kalau tak diluahkan memang sakit. yea sangat dan amat! okay , seperti semua orang tahu , aku memang kaki tweet. yea pagi petang siang malam twitter. Dan aku bukan facebooker. Dah tak ada facebook dah sekarang. maaf ea. Ada satu hari tuh aku tergerak nak stalker Ex dia ! dan kalau anda-anda semua nak tahu saya memang stalker yg setia. Tapi saya akan stalk bila benda tuh perlu dan berguna sahaja. Kalau tak ada kaitan dan tidak membantu aku sama sekali apa guna aku stalk ? buang masa bukan ? tuuu diaaa~ Dan kali itu aku stalk memang aku perlu lah, hehe. Scroll lah TL baca tweet Ex dia dan timbul satu perasaan ! yee serba salah dan sedih. Aku rasa macam aku ni kejam kalau aku tak memahami hati seorang perempuan. Aku perempuan so memang aku faham sangat apa that girl tuh rasa. Sedih sakit benci geram marah and soon.Yea aku dapat rasa sebab sebelum ni pun aku rasa benda tuh semua. Dan niat aku baik kalau aku terpaksa lepaskan dia dan korbankan kebahagiaan aku untuk dia. Tapi mungkin niat aku tuh disalah tafsir sehingga aku menjadi meroyan begini. yee meroyan dan seangkatan dengannya. Aku tahu kedua-dua mereka masih menyayangi antara satu sama lain. yea aku tahu tuh , tapi masing-masing menafikan. sampai bila ? sampai bila ?
dann mungkin bukan takdir kita utk bersama. Dah dua kali kita gagal dan adakah mungkin ada peluang ketiga ? Nipis rasanya. Apa pun serah pada takdir. Dan sekarang aku cuba merelakan hati melihat kebahagiaanya walaupun berat pedih dan sakit tapi aku cuba. Saya tak pernah nak berfikiran negatif sekarang sebab saya rasa apa yg saya rasa. fefaham je lahh ayat tuh. Aku percaya semua pernah dengar ayat ni
"CINTA SEJATI ADALAH APABILA KITA SANGGUP MELEPASKANNYA , BERDOA UNTUK KEBAHAGIANNYA DAN BAHAGIA ATAS KEBAHAGIAANNYA"
 
Lebih kurang cenggitu aa. haha aku lupa ayatnya yang pasti lebih kurang sama maksud nya. Nak tahu pergi je search kat google. hahaha. okay sambung cerita.dan baru-baru ni ada lah stalk lagi ex dia kan. dah melalui tweet-tweet tuh aku dapat rasa lah DIA contact ex dia dan menyatakan dia rindu dan mungkin harapan untuk dia getback sangat lah tebal. Aku merelakan pemergiaaanya dengan harapan dia boleh happy balik macam dulu. tapi aku tak nak lah tuduh bukan-bukan. Tak mungkin jugak semua tweet that girl tuh ada kaitan dengan dia. Tapi tu je aku dapat rasa. Nak buat cane kann.bila baca tweet-tweet tuh hati ni sentap lah jugak, tipu lah kan kalau tak makan hati langsung. hmm aku cuba aa lupakan diaa. yea cuba. selama 3 tahun yg lalu pun aku hanya mampu melihat kebahagiaan diaa je dan aku bahagia utk itu. kenapa sekarang tidak ? aku tahu aku boleh. Aku boleh jee tersenyum melihat diaa bahagia. aku tahu dia tak sayang aku macam dia sayang ex dia, dan apa lagi yg aku harapkan dari dia. Aku belajar daripada ayat Ijat ..
"MENCINTAI ORANG YG MENCINTAI KITA ADALAH LEBIH BAIK DARIPADA MENCINTAI ORANG YANG TIDAK MENCINTAI KITA"
Thanks aa kau bagi ayat tuh kat aku. Dah setahun aku pegang ayat tuh, thanks broooookkkk. hahaha. dah tiba masanya bawak diri jauh-jauh. pergi selamanya tak kan kembali.hehe cem nak mati pulak~merkkkk. so , back to normal. Kita tak akan bermusuh itu yg pasti. Dan aku harap diaa tak salah tafsir fasal kejadian petang tuh. sebab tweet tuh dan sebab keinginan nak stalk tuh lah buat aku rasa mungkin aku kena jugak buat diorang getback. aku tahu dedua masih sayang. selebihnya korunk usaha lah sendiri.hehe. yea aku banyak dilontarkan soalan sebegini " Betul ke kau tak kisah ? betul ke kau Okay ? Kau kan sayang dia , kau kan tunggu dia , kau sanggup ke?'' Dan jawapannya yea aku okay. sebab sayang lah aku buat cem ni. peace yaw. Rasanya tak boleh jugak nak paksa dia syg aku kan. Dan aku tahu terlalu awal untuk dia terima aku saat itu sedangkan hatinya milik yg lain. Yea , aku pergi membawa diri. Mungkin malam tuh betul lah kot yang awak kata "I memain jelah , tak sangka pulak u nak" mungkin  lah mungkin. argghh izinkan aku menjerit !!
Dan untuk awak , tuh pun kalau awak baca entry saya ni lah saya mintak maaf. saya harap niat saya tidak disalah tafsir. Saya tak mampu nak happy kan awak macam diaa buat . Saya boleh doaa jee. hehe . Dan saya tahu awak nak fokus dekat study ye saya tahu semua tuh saya tahu. saya pun sama. saya pun nak SPM tahun ni kan, hehe . Tapi ada benda yg mengelirukan saya bila semalam ye semalam saya stalk ex awak dan ada satu tanda tanya. tak pe saya dah tak kisah semua tuh, hehe. I wish u were happy with her and i wish u luck (:
Tiba masa untuk aku membawa diri. Pray for me . wish the best for me and wish me luck. Assalamualaikum (:

OLDER POST |